Maker Atölyesi

Bilgisayar teknolojileriyle uretilmis makineler hayatimizin her asamasinda bizimle beraberler. Neredeyse onlar olmadan birçok işimizi yapmamız mümkün değil. Sabah telefonumuzun alarmı ile uyanıyor, gün içerisinde farklı programlanmış ev-iş aletleri kullanıyor, akşam akıllı evimizin saat 6 da ısıtmaya başlamış olduğu evimize giriyoruz. Çevremizdeki aletlerin nasıl çalıştığını anlayabilmek artık lüks değil bir ihtiyaç haline geldi. 21.yy'da insanın en çok muhtaç olduğu yetenek teknoloji okur yazarlığı.

Çocuklarımızın büyük ilgi duyduğu robotlar, odalarının baş köşesinde, onlarla oynuyor ve eğleniyorlar. Fakat nasıl çalıştıkları ile ilgili ya da hayatlarında eğlence dışında onlardan nasıl yaralanacakları ile ilgili bilgi sahibi değiller. Teknolojiyi sadece tüketen değil tasarlayan üreten bir nesil yetiştirme fikri her geçen gün daha cok büyüyen bir ihtiyaç. Avrupa ve Amerika'da birçok okul bu ihtiyaca cevaben programlama derslerini müfredatlarına koydular. Hatta bazı okullarda okul oncesi egitimde programlama dersini yuruten projeler mevcut. Bir programlama dilini küçük yaşlarda öğrenmek değil buradaki hedef, önemli olan çocukların problem çözme yeteneklerini geliştirecekleri, etraflarındaki teknolojinin nasil birşey olduğunun farkına varmalarını sağlamak. Bir çocuğun makinelerin insanlar tarafindan programlandığını bilmeye gerçekten ihtiyacı var. Çocuklar programlamanın ne olduğunu, çevremizdeki aletlerin nasıl programlandığını artık okullarda öğrenmeliler. Karmaşık sorunlarla nasıl baş edeceklerini, ihtiyaç ortam analizini, adım adım problem çözme yeteneği kazandırmak bu eğitimdeki hedef. Bu egitimden sonra 21. yydaki gelismeleri cok daha iyi anlayan, gelişmeleri sadece seyreden değil, aktif bir sekilde yön veren bir nesil yetistirmenin de bizim sorumluluğumuz olduğunu düşünüyoruz.